Nowoczesna architektura
Blog związany z architekturą

Fundamenty poddźwigowe

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

W przypadku obciążenia drugiego wózka przedniej podpory żurawia można przyjmować obciążenie jako równe około 65% największego obciążenia wózka pierwszego, natomiast wózków podpór tylnych równe około 85% największego obciążenia przeciwległego wózka przedniego. W drugim przypadku (uzależniającym obciążenie wózka od ciężaru dźwigu), przy położeniu wysięgnika maksymalnie obciążającego tylne podpory dźwigu można przyjmować obciążenie na przednie podpory średnio równe połowie tych ostatnich to znaczy R =0,2Qd Oprócz nacisków pionowych, dźwigi wywierają również naciski poziome, prosto- padłe i równoległe do szyny. Siły poziome, działające prostopadle do osi szyn, pochodzą od parcia wiatru na dźwig względnie są składowymi od oddziaływań podpór dźwigu. Praktycznie ich wartość przyjmuje się równą 1/10 nacisku pionowego od podpory dźwigu. Siły poziome skierowane podłużnie (równolegle do osi szyn) pochodzą od hamowania. Ich wartość wynosi orientacyjnie od obciążenia pionowego. Po ustaleniu maksymalnego nacisku, jaki przenosić się może przy najniekorzystniejszym układzie obciążeń z kół dźwigu na szyny, należy wyznaczyć rozkład obciążeń przekazywanych bezpośrednio na budowlę (względnie fundament poddźwigowy). Ponieważ konstrukcje tego typu są zwykle sztywne i masywne, oblicza się obciążenie 1 mb budowli jako sumę poszczególnych sił skupionych (pochodzących od nacisku kół w wózkach dźwigu), dzielonych przez długość ich oddziaływania. Praktycznie przyjmuje się w takim przypadku albo długość jednego odcinka dylatacyjnego konstrukcji, obciążonego jednym względnie dwoma dźwigami, lub długość dźwigu albo nawet tylko jednego wózka, maksymalnie obciążonego. Zakłada się przy tym zwykle, że rozprzestrzenianie się nacisków w elementach żelbetowych, względnie betonowych fundamentów poddźwigowych następuje pod kątem 45°. Rozkład nacisków ustala się dla osi na 1 mb fundamentu poddźwigowego. Praktyczne sposoby rozkładu pionowych nacisków od kół dźwigu na 1 mb budowli. Siły poziome, działające prostopadle do osi torów poddźwigowych wyznacza się podobnie jak siły pionowe, tzn. dzieli się ich wartość przez długość ich oddziaływania. Dodatkowo podaje się tutaj, że wielkość nacisków pionowych od kół ograniczona jest wytrzymałością szyny. Dopuszczalny nacisk na szynę jezdną można obliczyć wzorem p = kbd [kN] gdzie: k – dopuszczalny nacisk koła na szynę (przyjmowany 392,266 kPa przy lekkiej eksploatacji, i 588,399 kPa przy ciężkiej eksploatacji) b – czynna szerokość główki szyny, d – średnica koła jezdnego. [więcej w: styropian spadkowy, atosiban, cyklinowanie parkietu warszawa ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: atosiban cyklinowanie parkietu warszawa styropian spadkowy